topone

silmatha-kaiw

දියෙහි ගසා ගෙන යන මිනිසා පිදුරු ගසෙහිත් එල්ලෙන්නේ යැයි කියමනක් තිබේ. විවිධ රෝගාබාධවලින් පීඩාවට ලක්වන්නා උත්සාහ දරන්නේ කෙසේ හෝ එයින් මිදී සුවය ලබන්නටය. එසේ සුවයක් සලසා දෙන්නේ යැයි කියන ඕනෑම තැනකට යන්නට රෝගීන් සහ ඔවුන්ට ආදරය කරන පවු‍ලේ අයද සූදානම්ය. එය අසරණ වූ සිතක ස්වභාවයයි. ඒ බව දන්නා වංචනිකයන් කරන්නේ එම අසරණ පුද්ගලයන් වෙතින් ප්‍රයෝජන ගැනීමය. දේව බලය වැනි විවිධාකාර අදෘශ්‍යමාන බලවේගවලින්, විශ්ව ශක්තියෙන් රෝග සුව කරන බව පවසමින් අසරණයන් මුලාකොට, ඔවුන් තව තවත් ප්‍රපාතයටම ඇද දමමින් අයුතු ප්‍රයෝජන ගන්නා මේ වංචනිකයන් කරන්නේ 'කල දුටු කල වළ ඉහ ගැනීමයි'

තව දුරටත් කියවන්න...

- මහාචාර්ය පාතේගම ඤාණිස්සර හිමි

වසරක් ගෙවී නව වසරක් ආරම්භවීමට ඇත්තේ තව දින කිහිපයකි. ලෝකයේ බොහෝ රටවල මෙන්ම ශ්‍රී ලංකාවේ මිනිසුන්ද ලබන්නාවූ නව වසර පිළිගැනීමට සූදානම්ව සිටිති. එය මිනිසාගේ ස්වභාවයයි. නමුත් අපි මෙහිදී ප්‍රඥාවන්තව විවරණය කළ යුතු අවබෝධ කොට ගත යුතු කරුණු රාශියක් පවතියි.

තව දුරටත් කියවන්න...

සතුන් මැරීම, සොරකම් කිරීම ආදී පස්පව් දස අකුසල් කළ තැනැත්තා තමන් කළ පව්කම් සිහිකරමින් මෙලොවදී තැවෙන බවත් මෙලොවදී කළ කර්මවල විපාක වශයෙන් මරණින් මතු සතර අපායාදී දුගතිවල ඉපිද දුක් විඳින බවත් බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් වේ. මේ බව ප්‍රකාශ වන දේශනා අතර ධම්මපදයේ යමක වග්ගයේ 17 වන ගාථාවෙන් කළ පැහැදිලි කිරීම ගැන අවධානය යොමු කරමු.

තව දුරටත් කියවන්න...

අන් අයගේ යහපත් උපදේශ පිළිනොගෙන තද ගතියෙන් දිවිය ගෙවන්නා විනාශයට පැමිණේ. එය සනාථන දහමකි.  මේ බව පැහැදිලි කිරීමට පෙළ දහමෙහි ඉතා වටිනා උපමා කතාවක් දක්නට ලැබේ. එය නම් එක්තරා සිහිල් දියපිරි ජලාශයක මසුන්, ඉදිඹුවන්, කැස්බෑවන් ආදී නොයෙක් සත්වයෝ වාසය කළහ.

තව දුරටත් කියවන්න...

අපේ සිංහල ජනවහරේ 'හය හතර' නොදන්නාකම පරිහානීය ලක්‌ෂණයක්‌ ලෙස සැලකේ. යම්කිසි දැනුමකින් තොරව පහත් අන්දමේ වැඩකටයුතු සිදුකරන යම් යම් පුද්ගලයන්ද හය හතර නොදන්නවුන් ලෙස ප්‍රකාශ වෙතත්, බොහෝ දෙනෙක්‌ මෙහි අරුත දැන සිටීදැයි සැක සහිතය. කෙසේ වෙතත් මෙය නිවැරැදිව තේරුම් ගැනීම වැදගත් වේ. හය යනු දිව්‍ය ලෝක හයයි. හතර යනු අපාය හතරයි.

තව දුරටත් කියවන්න...

බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ප්‍රථම ලංකා ගමන මහියංගණ පුදබිමටද දෙවැනිගමන නාගදීපයටද තුන්වැනි ගමන කැලණියටද වැඩම කළ බව මහාවංසයෙහි ඉතා පැහැදිළි ලෙසින්ම සඳහන් කර ඇත. බුදුරජාණන් වහන්සේ කැලණියට වැඩම කළ අවස්ථාවේදී සුමන කූටයෙහි සිරිපා සටහන තැබූ බව මහාවංසයේ සඳහන් වෙයි.

තව දුරටත් කියවන්න...

මරණින් පසු දුගතියේ උත්පත්තිය ලබන කාන්තාවන් ගැන කියූ පසු මරණින් පසු කාන්තාවන් උපදින්නේ දුගතියෙහි පමණක් දැයි කෙනෙකුට අදහසක් මතුවිය හැකිය. දුගතියෙහි උත්පත්තිය ලැබීමට හේතු වන අකුසල කර්ම  සිද්ධ කළ අය පමණක් එසේ උත්පත්තිය ලබති. සුගතියෙහි උත්පත්තිය ලැබීමට අදාළ පින්දහම් කළ අය දුගතියෙහි උපත ලබන්නේ නැත. ඒ අය මරණින් පසු සුගතිගාමී ආත්ම භාවවල උපත ලබති.

තව දුරටත් කියවන්න...

මහණෙනි කරුණු පසකින් යුත් කාන්තාව මරණින් පසු නිරයට පැමිණෙයි. කවර පසකින්ද යත්, 1, ප‍්‍රාණඝාතයෙන් යුක්ත වෙයි. 2 අදින්නාදානයෙන් යුක්ත වෙයි. 3 කාමයෙහි වරදවා හැසිරෙන්නී වෙයි. 4 මුසා බණින්නී වෙයි. 5 රහමෙර පානය කරන්නී වෙයි.

 

පංචවේර සූත‍්‍රය
බුදුරජාණන් වහන්සේ මෙම දේශනාව කරනු ලබන්නේ අනුරුද්ධ තෙරණුවන්ගේ ඉල්ලීම මතයි. තමන් වහන්සේ මරණින් පසු කාන්තාවක් නරකයට යනු දිවසින් දුටු බවත් එසේ වීමට බලපාන හේතු මොනවාදැයි උන්වහන්සේ බුදුරදුන්ගෙන් විමසති. දිවැස ඇත්තවුන් අතුරෙන් අගතනතුරු ලත් අනුරුද්ධ තෙරණුවන් විමසා සිටි කල්හි බුදුරජාණන් වහන්සේ මේ දේශනාව කරති.

තව දුරටත් කියවන්න...

නරකට ඇදී ගිය සිත සැපතට වැඩී ගිය මඟ

බුදුරජාණන් වහන්සේ සැවැත්නුවර වැඩ වාසය කරන සමයෙහිදී සිදුවු එක්තරා සිදුවීමක් මෙසේය. එකල ඉතාම දුප්පත් මනුෂ්‍යයෙකු ජීවත්වූ අතර මේ පුද්ගලයා දුප්පත් නිසාම සමහර වේලාවට ඇතැම් පුද්ගලයන්ට බැලමෙහෙවරකම් කරමින් තමන්ගේ ජීවනෝපාය සකස් කරගනු ලැබුවා. තවත් අවස්ථාවක නඟුලක් රැගෙන රෙදි කඩකින් සිරුර වසාගෙන නඟුල යොදා ගනිමින් සී සෑම ආදි කටයුතුවල යෙදී එයින් ලැබෙන ආදායමෙන් ජීවත් වුණා.

තව දුරටත් කියවන්න...

 
ජිවිතයට ජිවිතයක් දෙන්න..මෙය නරබන්න

ජිවිතයට ජිවිතයක් දෙන්න..මෙය නරබන්නඅනිත් අයට බලන්නත් share කරන්න

Posted by තනිකම-Thanikama on Friday, February 27, 2015

- කළුතර සුගත කනිටු විදුහ‍ලේ විදුහල්පති කළුතර ධම්මරක්ඛිත හිමි

සෑම මවකගේම පියෙකුගේම මූලික අභිප්‍රාය වන්නේ යහපත් පුරවැසියෙකු ලෙස තම දූදරුවන් සමාජයට දායාද කිරීමයි. මෙම කර්තව්‍ය හිතන තරම් පහසු කටයුත්තක් නොවේ. සමාජයට සාර්ථක පුරවැසියෙකු ලෙස තම දරුවන් ඉදිරිපත් කිරීමට නම් ඒ සඳහා දෙමාපියන් වශයෙන් ඉටු කිරීමට විශාල වැඩ කොටසක් වෙයි.

තව දුරටත් කියවන්න...

Image result for නිවන් මග

අප බුදුරජාණන් වහන්සේ නිවන් මගයාමේ නිවැරදි ක‍්‍රියා මාර්ග කියා දී තිබියදී සමහර දේශකයානන් වහන්සේලා තමන්ගේ පැවැත්ම උදෙසා කාලෝචිත යැයි කියන ධර්ම දේශනා, ක‍්‍රියා මාර්ග හදුන්වා දීමෙන්, අනුගමනය කිරීමෙන්, වර්තමාන බෞද්ධ ගිහි පැවිදි දෙපක්ෂයම සංසාර ගමනේ අතර මං වන බව කිව යුතුය.

තව දුරටත් කියවන්න...

වාර්ෂිකව ඉතා උසස් අන්දමින් පෙරහර පවත්වන බෙල්ලන්විල රජමහා විහාරයේ පෙරහර සඳහා ඇතෙකුගේ අවශ්‍යතාව කලක සිට පැවතුණි.

තව දුරටත් කියවන්න...

45බෞද්ධාලෝක මාවතේ අතුරු පාරක්‌ අයිනේ ‘ශාන්ති පදනම’ නම් තැන්හී, බෝමැඩ ඉදිරියේ සිටිමින් උන්වහන්සේගේ කතාව අසන මගේ සිතේ මැවෙන්නේ බුද්ධ කාලයේ විසූ සුමන මල් වෙළෙන්දාය. එදා රජ මැදුරේ මලාකාරයා (මල් සැපයුම්කරු) වූ දුප්පත් සුමන, රජුට පුදන්නට තිබූ පිච්චමල් නැලි අට භාග්‍යවතුන් වහන්සේට පිදූ පිනෙන් එම ආත්මයේදීම සියලු සැප සම්පත්, රාජ සම්මාන ලබන්නේය.

තව දුරටත් කියවන්න...

 

එක්කාලයක මේ මිනිස් ලොව ලස්සන ම ලස්සන යුගයක් තිබුණා. එ් කාලෙ හැමෝගෙම පින්මතු වුණා. එ් අපේ ගෞතම සම්මා සම්බුදුරජුන් වැඩ සිටි යුගය යි. මිනිස් ලොවබැබළී ගිය එ් ස්වර්ණමය යුගයේ හැම තැනම රහතන් වහන්සේලා. හැම තැනම මාර්ගඵලලාභීන්. හැම තැනම ඇසුනේ අති නිර්මල මිහිරි ශ්‍රී මුඛ බුද්ධ වචනය යි.

තව දුරටත් කියවන්න...

ලොව සෑම ආගමකම පිළිගත් වැදගත් සදාචාර ප්‍රතිපත්තියක් ලෙස වැඩිහිටියන්ට සැලකීම නම් කළ හැකිය. බුදුසමයෙන් ඉදිරිපත්කරන සදාචාරාත්මක ඉගැන්වීම් අතර වුද්ධාපචායන යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ වැඩිහිටියන් උදෙසා කරන ගෞරවය හා උපහාරයයි.

තව දුරටත් කියවන්න...


Image result for බෝධි පූජාවබුදුරජාණන් වහන්සේ තමන් වහන්සේට බුද්ධත්වය ලැබීම සඳහා උපකාරී වූ බෝධිවෘක්‍ෂය ඇසුරු කරමින් සතිහතක්‌ නොයෙක්‌ පුද පූජා පවත්වමින් ඒ ඇසතු වෘක්‍ෂයට සිය ගෞරවය පුද කළහ.

තව දුරටත් කියවන්න...

 
බුදු ගුණ අනන්තයි !!

නරඹන්න මේ දර්ශන පෙළ.කෙදිනකවත් කාටවත් නොලැබෙන අවස්ථාවක්.ඇග කිලිපොලා යන උසක් තරණය කොට මේ පිංවතුන් මේ කරන්නේ කුමක්ද කියලා බලන්න.මෙය රූපගත කල පිංවතාටත් බොහෝමත්ම ස්තූතියි..බුදු ගුණ අනන්තයි !!අදහසක් දාලම යන්න........

Posted by බුල්ටෝ කඩේ - කදමල්ල on Monday, July 16, 2012

ශ්‍රී ලංකාවාසීන්ට බුදුදහම හඳුන්වා දුන්නේ දඹදිව ධර්මාශෝක  නිරිඳුන්ගේ පුතණුවන් වූ මිහිඳු මහ රහතන් වහන්සේ විසින් බව මහාවංශය,සමන්තපාසාදිකාව වැනි ඓතිහාසික පාලි මූලාශ්‍රයන්හි සඳහන් වේ.

තව දුරටත් කියවන්න...

අනුරාධපුරේ සිද්ධස්ථාන වැඳපුදා ගන්න වැඩම කරන අප්‍රකට වනවාසී හාමුදුරුවරු ප්‍රධාන වශයෙන් විවේක සුවයෙන් පසුවෙන තැනක් තමයි ඔය රුවන්වැලි සෑයයි, ශ්‍රී මහ බෝධීන් වහන්සෙයි මැද්දේ තියන පෙත්මගට මායිම් වෙන මහමෙවුනා උයන.''

තව දුරටත් කියවන්න...

2015වෙසක් තොරණ ඡායාරූප

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.472719039559342.1073741826.100004637502475&type=1&l=c3e7585098

මිනිසා දුර්ලභ දේ පිළිබඳව කතා කරන්නට හා සොයන්නට රුචිකත්වයක් දක්වයි. දුර්ලභ දෙයක් වශයෙන් සලකන්නේ නිතර දකින්න නොලැබෙන කලාතුරකින් ඇති සමහර දෙයක් පිළිබඳවය. ඒවා පෞරාණික භාණ්ඩ වෙන්න පිළිවන්. සමහර විට යම් සත්ව විශේෂයක් වෙන්නත් පුළුවන්. කෙසේ නමුත් දුර්ලභ දේ පිළිබඳව කතා කරන්න ගියොත් කෙටියෙන් අවසන් කරන්නට නම් පිළිවන් වෙන එකක් නැහැ.

තව දුරටත් කියවන්න...

ශ්‍රී ලාංකික සියලු වැසියන්ටත්, සියලුම බොදු ජනතාවටත් , මුලු ලොවටමත්  සුභම සුභ වෙසක් මංගල්‍යක් වේවා !!!

 

 

2015.05.04 වන දින සිට 2015.05.10 දින දක්වා මහර තොරණ් වත්තේ 47වන වරටත් ඉදිවන ගණ්ඩතින්‍දු ජාතකය ඇතුලත් දැවැන්ත තොරණ් රාජයා නැරඹිමට ඔබ සැමට කරන ගෞරවනීය ආරාධනාවයි. උස අඩි 55කින් යුත් පළළ අඩි 45කින් යුතු මෙම දැවැන්ත තොරණ් රාජයා අලංකාර රටා මවන විදුලි බුබුළු 50000කින් සමන්විත වේ. මහර ශ්‍රී විවේකාරාමාධිපති ගරු සංඝරක්ඛිත ස්වාමින්වහන්සේගේ අනුශාසකත්වයෙන් හා ප්‍රදේවාසින්ගේ නොමසුරු දායකත්වයෙන් මෙම අලංකාරවත් තොරණ් රාජයා 47වන වරටත්  නිර්මාණය කිරීමට හැකි වී ඇත. ජාතක කතා වස්තුව කියවීමට >>

තව දුරටත් කියවන්න...

Image result for වන්දනා ගාථාතෙරුවන් සරණ යාමට ගාථා කිව යුතුය. තෙරුවන් සරණ යන සෑම දෙනාගේම බෞද්ධකමරැකදීමට, දියුණු කිරීමට, කළ යුත්තේ ධර්‍මදානය දී නිවන් සුව ලබාදීමේ මහාකුසල කර්මය කර ගැනීමයි. තෙරුවන් සරණ යන බෞද්ධයන්ට මඟ පෙන්වීම මහා කුසලක්‍රියාවකි. උතුම්වූ බුදුරදුන්ගේ ශ්‍රේෂ්ඨ චරිතය අනුව යාමකි.

තව දුරටත් කියවන්න...

‘නවාක්කරණ මතේතේන
වණ්ණ ‍පොක්ඛරනායමා
සාධු රූ‍පො නරෝ හෝතා
ඉස්සු කී මච්ජරි සඨො’
- ධම්මපදය

යම් මිනිසෙකුගේ ස්වභාවයෙන් ඔහු යහපත් අයෙකුද, අයහපත් අයෙකුද යන්න පිළිබඳව තීරණය කිරීමේදී සමාජයේ බොහෝ දෙනෙකුගේ නිර්ණායකය වන්නේ ඔහුගේ බාහිර පෙනුමයි. බාහිර පෙනුමෙන් ඔහු පිළිවෙළට හිස පීරා පිළිවෙළට ජාතික හෝ යුරෝපීය ඇඳුම් කට්ටලයකින් සැරසී සිටී නම් ඔහු සමාජය ඉදිරියේ ‘වැදගත්’ පුද්ගලයෙකු බවට පත්වන්නේ නිරායාසයෙනි. එය සමාජ ප්‍රවණතාවකි.

තව දුරටත් කියවන්න...

Mahabodhi Temple

කිංසීද සූත්‍රය

2015 වෙසක් තොරණ

47වන වරටත් ඉදිකළ - මහර තොරණ

 

Read more >>

යුගාසන කවි බණ 01

යුගාසන කවි බණ 02

-----------------------------------------------------------------------

වර්තමාන විහාරාධීපති

About Sriviwekaramaya

click here

Paritta

Paritta-01

Paritta-02

Paritta-03

Email Us :-

email

ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ

siddartha-kumaru
mul-jiwithaya-ha-vivahaya
buddathwayata-pathweema
gawthama-budurajanan-wahans
darma-pacharana-charika
sanga-samajaya-athiwima
lowata-sri-sddaramaya-pahal

bududhama
bududahame-ithihasaya
samma-sambuduwarun
niwana
thripitaka-ithihasaya
prathamadarma-sangayanawa
dewana-sangayanawa
thewana-sangayanawa
chathurarya-sathya
dukka-sathya
samudaya-sathya
niroda-sathya
dukka-niroda-gamini-patipad
therawada-bududhama
mahayana-bududhama
gihi-saha-pavidi-jiwithaya

anapanasathi-bawanawa

yoga-darshanaya

pasaloswaka-pohoya-dolaha-f

ශ්‍රී දළදා මාලිගාව

dalada-maligawa

රත්නමාලී යන්ත්‍රය

rathnamali-yanthraya

ata-wisi-bodi-puja

bodi-wandana-kawi

කලා ශිල්ප

srilankawe-kala-silpa
katayam-kalawa
athdath-katayam
isuru-muniya-katayam
wahalkada-katayam
korawak-gala-katayam
muragala-katayam
sadakada-pahana-katayam
ambakke-katayam

දහම් කරුණු

sathpurusa-ha-asathpurusa-p
sugathiya-ha-dugathiya
budunwahansege-iganweem
pranagathya-yanu-ha-in-midi
karmaya-ha-punarbawaya
alpechchathawaya
satharawaram-dewa-sankalpay
bawdha-chithra-kalawa
bawdha-darmaya-ha-chanithan
bududhama-ha-samaja-sankalp
bududhama-ha-samajaya
bududhama-ha-vivaha-jiwitha
nikaya-bedaya-ha-rajya-pala
barathiya-bawdha-padiwaru
sathara-sangra-wasthu
asu-maha-sawakayan-wahansel
biksu-sasanaya

කාව්‍ය ග්‍රන්ථ

subasithaya yasodarawatha

lowada-sagarawa

මෙම  කාව්‍ය ග්‍රන්ථ කියවන ඔබ සැමටත්  උතුම් වූ ශ්‍රී සද්ධර්මය  අවබෝධ වෙවා!......

ip address tracker software